Velg seksjon Forside
Redaktør: Anne Britt V Gjedrem
Gå til Its Learning
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Besøk på Mjåland gård

6. klasse dro på tur til Mjåland gård for å høste grønnsaker.
Tirsdag er mat og helse-dag på Vigmostad skole. I den forbindelse har Vigmostad skole kjøpt en grønnsaksandel i Mandalen Andelsbruk. Det vil si at vi kan høste alt av grønnsaker som vokser på Mjåland gård. Til våren skal vi være med og dyrke nye grønnsaker, og lære enda mer om det å dyrke egen mat. Vi dro fra Vigmostad til Laudal i andre time, og ble møtt av Brit Mjåland, som driver gården. Hun viste oss hvor og hvordan vi tar opp poteter, jordskokk, gulerøtter, tomater, løk og mye mer! Eleven satte i gang med enorm iver, og vi fikk med oss massevis av grønnsaker. Det ble så mye, at elevene fikk med seg hjem en del. Tirsdagen etter ble grønnsakene brukt i matlagingen, og vi har enda nok til mange flere måltider. Denne gang ble det "Brennende kjærlighet", og blåbær smuldrepai(av selvsankede blåbær). Dette falt riktig i smak.
Main Image

Bilde 1 av 15